lördag 19 januari 2013

Because I'm worth it

En hel termin på universitetet till ända! 30 väl avklarade högskolepoäng! Nu en helt, helt ledig helg.
Stressen har dunstat. Har tagit mig upp ur det lilla hålet på havets botten där jag befunnit mig från och till den senaste tiden. Luften går att andas igen.  

För det är fantastiskt hur humöret ändras när stressen släpper. Jag kan, utan vettig grund, börja tvivla på hela meningen med min existens bara för att det är för mycket att tänka på och sen när allt är över och jag vet att jag stretat mig igenom pressen helskinnad så sipprar solskenet in i sinnet. Molnet jag sitter på är så långt ifrån det där djupet att jag undrar hur jag kunde komma dit. Plötsligt känns allt slitet värt det.

Och jag själv känner mig värd. Värdefull.

De som känner mig vet att jag vanligen varken är spontan, frivilligt flitig med kontokortet eller särskilt ofta stolt över mina egna bedrifter. Men idag testade jag något annat. Idag handlade om mig. Livet blev som en reklam för L'oreal, med klyschigt peptalk i bakgrunden.

För idag har jag skämt bort mig. Började egentligen redan i igår med mysmiddag och filmtittande med M och A. Välbehövligt.
Imorse inget alarm på mobilen, utan gränslös sovmorgon. Slöjobbade lite med mitt CV innan lunch. Tog en promenad i vintersolen till stan och spontanköpte ännu en stickad tröja, fast det mer eller mindre är det enda jag redan har i min garderob. Fick även med mig en bukett tulpaner och en semla hem. Kvällen har spenderats med att kolla ifatt på På Spåret. När jag satt punkt här ska jag läsa tills jag somnar, en roman för en gångs skull. För mitt eget nöjes skull.    

För vet ni, jag är faktiskt värd det.  


3 kommentarer:

  1. Absolut!

    Du är värd minst TVÅ av allt!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag hittat hit också och har snokat runt lite :) Följer med spänning ;)

    SvaraRadera