måndag 9 januari 2012

3 dagar

Det hände sig vid den här tiden att Lisa skulle ge sig ut i världen. Det var den största resan hon gjort och den inträffade när Barack Obama var president över Amerikas förenta stater. Många andra människor skulle också ut och resa, var och en till den stad de köpt biljett till. Lisa, som genom höstens erfarenhet hörde till SVF's collegelinje, begav sig från Linköping i Sverige bort till Illinois, till svenskarnas stad Chicago, för att gå på college tillsammans med sin klass, som var taggade och längtade till avresan.

Nej, min ambition med en blogg är väl inte direkt att åstadkomma något i klass med Bibeln. Men i alla fall att slänga iväg ett inlägg nu och då om livet på College i Chicago, dit det nu är 3 dagar. 3 korta dagar. Dagar av packande och allehanda förberedelser. Än så länge är väskan väldigt tom, men det blir det snart ändring på hoppas jag.

Men på tal om Bibeln kan jag ändå lova en sak: Jag ska ta både kommentarer och hälsningar till mitt hjärta och begrunda dem.

Välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar