fredag 13 januari 2012

Framme

Helt galet att jag faktiskt är här. Trots att jag har nedanstående utsikt från mitt fönster är det svårt att fatta att det är amerikansk mark jag går på. Men det är i alla fall sant. Jag är framme!


Resan gick väldigt smärtfritt. Inga problem i varken säkerhetskontroll eller tull. Dock fick vi cirkla runt över Michigan en extra timma på grund av att gårdagens snöstorm i Chicago gjorde det lite ofördelaktigt på landningsbanorna. Men vi kom slutligen ner, efter totalt ca 10 h i luften. Trötta, men oerhört taggade, återsåg vi några av våra fina svf-amerikaner och tog oss till ett äkta amerikanskt Mc Donalds för att tysta kurrandet i magarna. Sen blev det att försöka sova en stund. Gick väl sådär.. :P Hela dagen idag har bestått av information och in-checkning av olika slag så nu är man faktiskt riktig inskriven collegestudent. De här första dagarna kommer bestå av Threshold-aktiviteter, dvs typ inspark, innan lektionerna börjar på riktigt på tisdag. Rätt gött att få ett tag att jet-lagga av sig innan man ska koncentrera sig på lektioner kan man säga.. Första aktivieten för vår del blir lite bowling och middag ikväll. Det blir fint!

Men nu ska jag nog ta och packa upp lite. Hörs snart

2 kommentarer:

  1. Inte helt fel utsikt! Typ motsaten till min (skog, berg, sjö) Fint att du är framme och att resan gick bra...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tror nog att din är minst lika fin. Allt har sin charm you know. Kramar

    SvaraRadera