onsdag 22 februari 2012

Ja må jag leva

En mer detaljerad update om förra veckan kommer snart, inte nu, har alldeles för fullt upp för tillfället. Men måste bara säga att jag haft en jättefin födelsedag! Den började med att jag blev sjungen för runt halv ett på natten efter en sjysst filmkväll. Försökte sedan sova några timmar (med betoning på några...) innan jag vaknde vid ca halv åtta och inte kunde somna om. Har visst födelsedagspirret kvar nånstans djupt inom mig. Hehe. Eller så var jag bara stressad för allt jag har att göra i skolan för tillfället.. Alla mina lärare valde visst att lägga uppsatser och prov precis samtidigt, nämligen måndag, tisdag och onsdag denna veckan. Perfekt timing.. Men eftersom jag vaknade så tidigt så kunde jag skriva klart uppsatsen tills imorrn innan lunch! Så jag fick resten av dagen ledig. Åt lunch i ARA och sen följde dagens lektioner. Gick sedan till postkontoret och hämtade ut en jättefin bukett tulpaner från familjen, TACK! Sen begav jag mig vidare till den svenska restaurangen Tre Kronor, som ligger på andra sidan gatan från campus, då min vän Keir hade sagt åt mig att vara där 15.45. Möttes där av ett helt gäng fina vänner som kommit dit för att fika med mig. Hur bra som helst!

Efter att ha suttit där en bra stund blev det midare till ARA och lite middag. Linnea höll kvar mig där ett tag längre än vad hon brukar och bad mig sedan komma med till hennes rum för att hon ville veta vad jag tyckte om någonting. När vi väl kom dit sade hon att nä, det kan vi kolla på din dator. Jaha. Så vi gick upp till mitt rum och när jag öppnar dörren möts jag av ett presentsnöredekorerat rum och ännu mer födelsedagssång av folk som står gömda bakom garderobsdraperierna. Så himla fint. Fick chokladbollar som Linnea hade gjort plus en massa godis och en ballong. Och en Root-beer av Jamie (fyller man 21 så gör man..hehe). Tydligen en riktigt exklusiv sort, så jag får dricka den vid ett speciellt tillfälle :) Sen blev det lite mer pluggande till tisdagens prov i Marriage and family, dock med lite välkomna avbrott av fina människor som tittade förbi lite då och då. Och så avslutades dagen med lite pluggande och kaka tillsammans med folk i samma lägenhet som dagen började i. Verkligen en kanondag! Tack alla inblandade! Och då menar jag även er som skickat hälsningar på ett eller annat sätt, allt betyder väldigt mycket för mig. Det är en sån ego-boost att fylla år alltså. I like it!

Mina fina presenter :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar