lördag 11 februari 2012

Blogg of the bells

Två dagar i rad. Nytt rekord!

Måste bara säga att jag såg nåt coolt igår som jag aldrig sett förut. A handbell-choir! Alltså en ensemble som spelar på klockor. Jag och Linnea var på nåt som heter Hymn fest, en konsert där alla skolans klassiska ensembler sjöng och spelade psalmer och hymner från hela världen. Det var kammarkör, klassisk kör, damkör, brassensemble och så denna handklocksensemble. Hade ingen aning om att skolan ens hade en sådan och jag blev helt tagen. Så sjukt bra de var alltså! Tog inga bilder och filmade inget, så jag kan tyvärr inte dela upplevelsen med er mer än såhär.. Men jag lägger upp en länk med en annan liknande ensemble så får ni iaf ett hum om vad jag pratar om. Fränt i mitt tycke!

Förövrigt har vi nu fått tillbaka snön och kylan efter en rätt lång period med nästan vårlikt väder. Men, lite vinter ska man väl ha också. det är ju faktiskt bara februari. Men vindarna här i "the Windy City" gör att när det är kallt så är det verkligen svinakallt. Känns typ dubbelt så kallt som det verkligen är. Så det får nog bli en inomhusdag idag.. Kan ju passa på att kolla på lite hostels i New York-trakten till exempel, för dit har jag nämligen bokat biljetter till springbreak, den 10-18 mars. Ska bli grymt fint. Hoppas ni har en bra helg där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar