fredag 6 april 2012

Update deluxe

Dags för en liten update kanske. Har äntligen fått tillbaka lite inspiration att skriva.. Inte haft det på ett tag (som ni märkt..).

Livet lever på här. Tiden går nästan lite för fort.. Ibland vill man bara stanna den ett tag. Har inte haft så jättemycket att plugga på de senaste veckorna, så det har varit mycket tid till att bara hänga med fint folk och åka på diverse upptäcktfärder. Helt fantastiskt gött!

Som jag skrev förra gången så firade vi våffeldagen förra söndagen. Våfflorna blev helt klart godkända av både svenskar och Amerikaner, så det var lyckat. Fint med lite svenska smaker mitt i allt jordnötssmör och pizza. Sen såg vi på en film som Gustav så fint valde ut. En skräck-komedi tydligen.. Väldigt blodig och absurd.. Men den hade sina ljusglimtar den med. Haha.





På onsdagen efter lektionerna (eller ja, det skulle vara efter lektionerna, men min enda visade sig vara inställd. Ledig dag!) åkte jag, Hanna och Linn på lite äventyr. Vi bestämde oss för att testa ett nytt stopp på the L, så vi hoppade av vid Addison/Paulina. Det var ett väldigt gulligt område, mycket fina hus och små affärer. Vi hittade ett bageri som hade hur mycket bakelser och kakor som helst, nästan Swedish-style. Och så gick vi runt i ett bostadsområde och bara njöt av alla blommade träd och av solskenet. Fin dag!





Lördag åkte vi ett gäng ner till stan och Shedd Aquarium, som är ett stort akvarium (säger man akvarium på svenska? Om en byggnad som har en massa fiskar och grejer?) nere vid Lake Michigan. Det var ett s.k. Bridge Event, en aktivitet som skolan ordnar och betalar en del för. Så vi fick betala 3 dollar istället för 7. Helt ok pris :) Och det var ett helt ok ställe! Men det känns lite som att har man sett ett akvarie har man sett de flesta. Fiskar är ju fiskar på nåt vis.. Resten av helgen hände det väl inte så mycket uppseendeväckande egentligen.. Jag och ett antal vänner satt på ett jättemysigt café här i närheten och försökte plugga i ett antal timmar i söndags eftermiddag. Himla trevligt, men man kanske inte fick så mycket gjort som man hoppats. Hehe.




Sen har veckan rullat på. Kortvecka då det ju är påsk i detta landet också. Så nu är jag ledig torsdag-måndag. Lyxigt värre. Ska spendera påsken hemma hos min roommate Jamie och hennes familj en bit utanför Chicago. Ska bli jättekul! I'm excited! Så vi åker i morgon förmiddag och kommer troligen tillbaka på söndag kväll.


Tjaa, mer spännande än så är inte mitt liv för tillfället. Kanske är lite därför jag inte uppdaterat bloggen också.. Jag har dock lite planer för kommande veckor som jag hoppas blir lite mer intressanta. Återkommer om det! Men känner inte att jag behöver göra så himla mycket märkvärdigt just nu. Livet är bara grymt fint ändå och jag inser mer och mer hur lycklig jag är. Himla bra känsla.

Glad påsk på er allihopa! Njut av den så mycket ni bara kan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar